Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Scroll to top

Top

Çocukluk Çağı Obezitesine Karşı Sağlık Profesyonelleri için Oyunlaştırma

Çocukluk Çağı Obezitesine Karşı Sağlık Profesyonelleri için Oyunlaştırma
Yasemin Åžahan

American Academy of Pediatrics (AAP), saÄŸlık sektörü çalışanlarının çocukluk çağı obezitesinden muzdarip hasta ve hasta yakınları ile daha etkili iletiÅŸim kurabilmeleri adına dijital oyunlaÅŸtırma alanında tecrübeli ajans Kognito ile bir araya geldi. ”Change Talk: Childhood Obesity” ismiyle geliÅŸtirilen proje, ücretsiz olarak web ve mobil platformlarda kullanıcı hizmetine sunuldu. Dijital oyunlaÅŸtırma, doktor ve hemÅŸirelerin hastada davranış deÄŸiÅŸikliÄŸi saÄŸlayabilmesi için kullanılabilecek etkili ikna ve iletiÅŸim yöntemlerini sunuyor.

Obezite, üzerinde değerlendirme yapmayı zorlaştıracak hassas konular arasındadır. Sağlık sektörü çalışanlarının hastayı, yaşam tarzı ve yeme alışkanlıkları konusunda motive edebilme kapasitesi; davranış değişikliği için kullanılacak başarı anahtarıdır.

AAP-and-Kognito-Launch-Innovative-mHealth-App-to-Address-Childhood-Obesity

Sağlık çalışanları, oyunlaştırmada sunulan avatarlar aracılığı ile sanal hastalarla iletişim kurarak kendilerini eğitebiliyorlar. Oyunlaştırmanın öyküsel tasarımı, pediyatrist avatarına sahip sağlık çalışanı ve çocukluk çağı obezitesi hastası ile annesi arasında gelişmektedir. Sanal hasta ve yakınının cevapları, pediyatristin soru ve telkinlerine göre değişkenlik göstermektedir. Change Talk : Childhood Obesity bünyesinde, kullanıcının iletişim kapasitesini arttıracak birçok işlev de mevcut:

–          KonuÅŸma sırasında samimi öneriler veren bir sanal eÄŸitmen,

–          Hastaya ne derece motivasyon saÄŸlandığını deÄŸerlendiren bir ölçümleme sistemi,

–          ‘Geri’ tuÅŸu sayesinde diyalog hatalarını düzeltebilme ve konuÅŸmayı yenileyebilme ÅŸansı.

Tasarımcılarına göre oyunlaştırma, kullanıcıya gerçek hayattaki hasta iletişiminde başarı sağlıyor. Diğer yandan, yapılan bir araştırmaya göre sanal karakterlerden (oyunlaştırmadaki sanal eğitmen) alınan öneriler gerçek kişilerden alınanlara göre daha fazla uygulanmaktadır ki, bu da oyunlaştırmaya mizahi bir bakış açısı katmaktadır.

Submit a Comment